Næstved Aftenskole er en forening

Skolens øverste ledelse er bestyrelsen, som vælges hvert år på generalforsamlingen. Alle med interesse for skolen kan blive medlem.

Skolen startede i 1908 som en kommunal aftenskole, men da fritidsloven blev ændret i 1991 blev skolen privat.

Næstved Aftenskole er medlem af DOF. DOF - stå for Dansk Oplysnings Forbund, der er en landsorganisation for frie selvstændige medlemsskoler, som uafhængigt af partipolitik arbejder med folkeoplysning i Danmark.

Folkeoplysning bygger på deltagerindflydelse og medansvar, i et fællesskab af mennesker med samme interesser som en selv. At tilegne sig viden og færdigheder, der kan bidrage til en større livskvalitet. Det vil vi gerne være en del af, og vi forsøger derfor at med vores tilbud at tilgodese en så bred deltagerkreds som muligt.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Og modtag nyheder fra os direkte i din mailboks!