Hvilket partnerskab kan din forening have glæde af?

Har du tænkt på, at din forening kan få et udbytte af at indgå i et partnerskab med andre – og skabe værdi på nye måder i jeres lokalsamfund? Kom og deltag i denne inspirations- og udviklingsaften, hvor Fritidsudvalgets formand Torben Stenstrup fortæller om partnerskaber og vi skaber plads til dialog og partnerskabs-dating mellem de deltagende foreninger og potentielle samarbejdspartnere fra Næstved Kommune.

Partnerskaber og samarbejdsprojekter handler om at din forening bidrager med en særlig styrke (fx gode aktiviteter og frivillige kræfter) sammen med en anden forening/kommunal enhed/virksomhed eller lign., som kan tilbyde noget andet. På den måde skaber de to partnere mere i fællesskab, end den enkelte kan gøre alene. I løbet af aftenen vil du høre om:

• Hvordan skaber I et godt partnerskab og hvad kan det konkret gå ud på?
  • Hvilket udbytte kan din forening få ud af det? (fx flere medlemmer, nyt grej, bedre lokaler osv.)
  • Hvordan kan I skaffe penge til at udvikle partnerskabet?
  • Tips og tricks til at få en god oplevelse og komme i gang med et simpelt partnerskab
  • Hør om nogle konkrete gode partnerskaber i det lokale foreningsliv

Ved tilmeldingen kan du angive nogle temaer, som er interessante for jer at arbejde med. Ud fra tilmeldingerne prøver vi at finde interessante repræsentanter fra Næstved Kommune, som kan guide jer til kontakter og indsigt i samarbejdsmuligheder indenfor kommunens enheder (fx skoler, plejehjem, sundhedscenter, naturpleje, turisme osv.)

Onsdag den 17. april 2024 kl. 18.00 – 20.30
Sted: Sydpolen (i kælderen), Kobberbakkeskolen afd. Sydby,